مشکلات مدیران در درک و اجرای استراتژی

اجرای استراتژی در کسب و کارهای مدرن می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. هر کسب و کاری به یک برنامه استراتژیک نیاز دارد. برای تولید، فروش و رسیدن به سود، داشتن یک برنامه عمومی هم کافی است؛ اما برای نوآوری، توسعه و دستیابی به اهداف بزرگ باید استراتژی خاصی اجرا شود. برنامه استراتژیک، به مدیریت هر چه بهتر زمان، منابع انسانی و منابع مالی کمک می‌کند. عدم وجود اهداف مشخص برای کارکنان، تخصیص نادرست منابع، عدم وجود ساختار مناسب و رهبری نامناسب همگی نشانه‌های اجرای یک استرتژی نامناسب است. علل شکست استراتژی‌ها متنوع هستند؛ اما اکثر آنها مربوط به این است که اجرای برنامه زمان‌بر و پیچیده است. درک مشکلات رایج در جاری سازی استراتژی می‌تواند به شما کمک کند تا از آنها پیشگیری کنید.

استراتژی نامناسب

شما به عنوان یک مدیر، در تحقق اهداف شرکت مسئول هستید. اگر سیاست درستی برای دستیابی به هدف‌هایتان انتخاب نکید، دیر یا زود با شکست مواجه خواهید شد. باید مدلی را برای اجرای استراتژی برگزینید که اهداف را براساس درجه اهمیت آن‌ها اولویت‌بندی کند. مدل مناسب، مدلی است که میزان پیشرفت شما در تحقق اهداف مختلف را اندازه‌گیری کند و راه مناسب را به شما نشان دهد.

کمبود آموزش موثر پیش از اجرای استراتژی

بدون آموزش کافی برای کارکنانی که مسئول جاری سازی استراتژی جدید هستند، موفقیت و تحقق اهداف هرگز امکان‌پذیر نخواهد بود. کارکنان شرکت باید مهارت‌های لازم برای اجرای استراتژی را آموزش ببینند. پروژه‌های استراتژیک زمان‌بندی کوتاهی دارند و برای موفقیت آنها، کارکنان شما باید به طور کافی آموزش دیده و رویکرد جدید را درک کنند.

اجرای استراتژی و محدودیت منابع

برای درک بهتر و اجرای استراتژی، شما نیازمند مشاوران متعددی هستید، افراد متخصصی که بتوانند به شما در پیاده‌سازی یک استراتژی کمک کنند. مشکل به منابع انسانی محدود نمی‌شود؛ بلکه منابع دیجیتالی را نیز شامل می‌شود که به کارکنان و مدیریت در دستیابی به اهدافشان کمک می‌کند. برای راه‌اندازی ابتکارهای استراتژیک، کسب‌وکارها باید برنامه‌ریزی کنند که چه نوع نرم‌افزار و زیرساختی مورد نیاز است.

عدم ارزیابی پیوسته

اجرای استراتژی هیچ‌گاه به سرانجام نخواهد رسی؛ مگر با پیگری و اریابی پیوسته روند پیشرفت. پس از اولویت‌بندی اهداف، باید به طور پیوسته و با ابزارهای دقیق، روند پیشرفت در تحقق اهداف مختلف را مورد بررسی قرار دهید. عدم ارزیابی پیوسته، رسیدن به اهداف را غیرممکن می‌کند.

عدم تعیین دقیق اهداف

در اجرای استراتژي، ممکن است تعیین یک هدف استراتژیک چالش برانگیز باشد؛ زیرا باید به متغیرهای متعددی مثل جغرافیا، فرهنگ، اهداف سازمانی، منابع و توانایی‌های کارکنان توجه کنید. برای انجام این کار، شما باید یک روش تعیین اهداف انتخاب کنید که با DNA سازمان شما سازگار باشد.

راه‌حل رفع این مشکلات چیست؟

برای برداشتن موانع مختلف در اجرای استراتژی، انتخاب یک مدل استراتژی مناسب، تنها راه‌حل است. OKR یکی از انواع مدل‌های نوآورانه‌ای است که این روزها، شرکت‌های بزرگ جهانی از آن استفاده می‌کند. OKR، اهداف شما را بر اساس میزان اهمیت، درجه‌بندی می‌کند. این مدل از ابزارهای دقیقی برای ارزیابی روند پیشرفت استفاده می‌کند.

Pointer یک نرم‌افزار سازمانی است که بر اساس مدل OKR طراحی شده است. این نرم‌افزار، کلید تمام درب‌های بسته‌ای است که در تحقق اهدافتان با آن‌ها مواجه شده‌اید.

منابع: منبع یک، منبع دو

وقت آن رسیده است که با پوینتر، بیشتر آشنا شوید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *