CFR و کاربرد آن در OKR
نحوه اجرای OKR ها و CFR ها برای رشد تیم
OKR ها به تنهایی کافی نیستند! سیستم تنظیم هدف OKR برای مدیریت عملکرد مداوم و کارآمد به یک نیروی کمکی یعنی CFR (مکالمه،بازخورد و قدردانی ) نیاز دارد.
جان دوئر نویسنده کتاب مهم ها را بسنجید در این باره می گوید:”آنها (OKR ها و CFR ها) با هم از توان و قدرت کامل روش ابتکاری Grove استفاده می کنند. آنها ذات انسانی خود را به OKR ها می بخشند. ”
OKR ها و CFR ها به طور متقابل تقویت می شوند.
هنگام اجرای سیستم OKR (اهداف و نتایج کلیدی)، اهداف، مقاصد سازمان، تیم ها و افراد را نشان می دهد. در کنار آن نتایج کلیدی معیارهای اندازه گیری عملکرد را ارائه می دهند.
مکالمات و بازخورد مستقیماً به این معیارهای عملکرد مربوط می شوند. اعلام حضورها، مکالمات و جلسات تیمی که به طور منظم برنامه ریزی شده اند، بستری را برای بازخورد دو طرفه در مورد پیشرفت و شناسایی موانع و مشکلات ایجاد می کنند. آنها همچنین به عنوان ابزاری برای هدایت و پشتیبانی اعضای تیم عمل می کنند. مدیران می توانند تعیین کنند که آیا کارکنان به پشتیبانی یا آموزش بیشتری احتیاج دارند یا خیر. در مرحله بعد آنها عملکرد تیم و افراد را تشویق و و به نحوی از آن ها قدردانی می کنند.
چگونه CFR ها در مدیریت عملکرد مداوم نقش دارند
در بسیاری از سازمانها، CFR یا جایگزین بازبینی عملکرد سالیانه منسوخ می شود یا به یکی از مولفه های اصلی فرآیند ها تبدیل می شوند. در هر دو مورد، بدیهی است که داده های مورد نیاز به منظور ارزیابی عملکرد طی فرآیند مکالمه بدست می آید. داده هایی که از طریق نرم افزار OKR پوینتر استخراج شده اند، بسیاری از جهت گیری ها را در بررسی سالانه فعلی از بین می برد. همچنین نارضایتی کارمندان از روند بررسی سالانه، و زمان و منابع قابل توجهی که به این عمل اختصاص داده شده، از بین خواهد رفت.
CFR مدیران را تشویق می کند تا به جای مدیریت کار های جزئی نقش مربی های این فرآیند را بر عهده بگیرند. زیرا باعث می شود فرصت های رشد و حرکت رو به جلو مورد بحث قرار گیرد، و طی مکالمات مسیر حرکت به جلو ترسیم شود و در صورت لزوم آموزش های مورد نیاز به کارکنان داده شود.
برای درک بهتر CFR مقاله زیر را مطالعه فرمایید.
آیا OKR و سیستم پاداش با یکدیگر ارتباطی دارند؟
زمانی که OKR ها شکست می خورند
عامل شماره یک در اجرای ناموفق OKR ها عدم اجرای CFR در موازات آن است. طبق تجربه OKR های بدون CFR از کار می افتند. OKR بدون مکامه موثر،بازخورد های به موقع و قدردانی های مکرر نه چیزی است که اندی گروو در اینتل متصور بود و نه آن چیزی که Doerr به گوگل آورد.
کاربرد CFR در OKRها می توانند قدرت اجرای تیم را تقویت کنند، محیطی برای موفقیت ایجاد کنند و نتایج 10X تولید کنند.
https://www.hci.org/blog/how-execute-okrs-and-cfrs-team-growth
بدون دیدگاه