سنجش پیشرفت بدون نتایج کلیدی

در صورت عدم امکان اندازه گیری نتایج کلیدی چگونه پیشرفت را بسنجیم؟سنجش پیشرفت بدون نتایج کلیدی

به دلیل ماهیت برخی کار ها، برخی از تیم ها از معیارهایی برخوردار هستند، که به طور مداوم قابل مشاهده و اندازه گیری هستند. بازاریابی یکی از این تیم های خوش شانس است. آنها می توانند خلاقیت ها را آزمایش کنند و به سرعت تأثیر این تلاش ها را بسنجند. اگر پیشرفت دیده نشود، آنها می توانند سایر ابتکارات را آزمایش کنند. به عنوان مثال، اگر یک صفحه فرود جدید بهبود نرخ تبدیل مورد نیاز برای تحقق نتایج کلیدی اصلی را ارائه نمی دهد، می توانید به سرعت تغییراتی در صفحه ایجاد کنید تا ببینید آیا تغییرات شما در روزها یا هفته آینده نتایج بهتری داردیا خیر.

اما چه اتفاقی برای تیم های دیگری می افتد که نتایج کلیدی آنها تا پایان یک فصل قابل اندازه گیری نیست؟

معیارهای سنجش پیشرفت بدون نتایج کلیدی

 

معرفی معیار های راهنما

به عنوان مثال، هنگامی که شما رانندگی با ماشین را یاد می گیرید، بهترین سنجش موفقیت مطمئناً نتیجه کلیدی “اخذ گواهینامه رانندگی” است. این امر طبیعتا با تاخیر همراه خواهد بود (شما فقط پس از امتحان رانندگی بازخورد خواهید گرفت). برای اینکه در طول سه ماه، خود را در مسیر درست قرار دهید، می توانید یک نتیجه کلیدی اضافی با معیاری مانند “تعداد خطا ها در هر درس ≤ 2” ایجاد کنید، که شامل یک معیار راهنما است (پس از هر درس رانندگی مستقیماً بازخورد می گیرید).

معیارهای راهنما یک تیر و دو نشان هستند. از یک طرف، آنها اطمینان می دهند که در مسیر درست قدم گذاشته اید و از اینکه در پایان سه ماهه متوجه شوید که به هدف خود نخواهید رسید، جلوگیری می کنند. از طرف دیگر، آنها به شما امکان می دهند پیشرفت واقعی را در طول سه ماه مشاهده کنید، که برای افرادی که روی OKR کار می کنند بسیار انگیزه آور است.

 

آزمون های سنجش پیشرفت بدون نتایج کلیدی

 

چند مثال:

  • نتایج کلیدی در تست صلاحیت

اغلب اهدافی را می بینیم که هدف آنها آموزش روند یا مهارت جدیدی به تیم است. به عنوان مثال ، شما تنها کسی هستید که می توانید یک کار خاص را انجام دهید و این باعث ایجاد یک عقب ماندگی در سازمان می شود که روند را کند می کند یا شما قصد دارید اسنادی را تنظیم کنید و آن را ارائه دهید. در حالت ایده آل، شما می خواهید نتایج کلیدی برای افزایش کارایی توانایی دیگران در انجام کار اندازه گیری شود. مشاهده اوضاع دنیای واقعی ممکن است مدتی طول بکشد، بنابراین برای تأیید صحت فهم اطلاعات ارائه شده یک تست یا آزمایش بدهید. برای نرخ قبولی می توانید یک نتیجه کلیدی راهنما داشته باشید. سپس، چون تیم فرصت کار روی یک نمونه کار واقعی را دارد، می توانید اندازه گیری کنید که آیا زمان انجام فرآیند ها کاهش یافته است یا خیر.

برای مشاهده مثال های بیشتر کلیک کنید

هدف: تیم ما می تواند اسناد بیشتری را در زمان کمتر آماده کند

  1. نتیجه کلیدی راهنما: 100% اعضای تیم در آزمون قبول شوند
  2. نتیجه کلیدی : کاهش زمان انجام فرآیند از 2 هفته به یک هفته
  •   تست محصول

غالباً راه اندازی یک محصول جدید اهداف مشخصی دارد. هرچند طول می کشد تا به این فرصت برسید، تا ببینید آیا محصول تأثیر مورد نظر را ایجاد کرده است یا خیر. به عنوان مثال، تیم مهندسی در حال انتشار موتور توصیه ها در سرچ هستند. تا قبل از انتشار این قابلیت جدید ، نمی توان فهمید که بازخورد مشتری و میزان استفاده از توصیه ها، به چه صورت خواهد بود. برای نشان دادن پیشرفت، می توانید برای برخی از نتایج آزمایشات میان دوره ای یک نتایج کلیدی داشته باشید. به عنوان مثال، نتایج در حین آزمایش بتا نشان دهنده آماده بودن یا نبودن ویژگی برای رفتن به مرحله بعدی است.

هدف: انتشار موتور توصیه های سرچ جدید(منظور recommendationهای در سرچ هاست!)

  1. نتیجه کلیدی راهنما: قابلیت اطمینان X٪ در هنگام آزمایش بتا
  2. مقدار X% بازخورد مثبت از جانب مشتری
  3. مقدار X% کلیک روی پیشنهاد های ارائه شده
  • خرده فروشی

شما در حال حاضر پیراهن های خود را بصورت آنلاین و مستقیم به مشتریان خود می فروشید. شما می خواهید با فروش پیراهن های خود در فروشگاه های X، بازار خود را گسترش دهید. اولین قدم این است که فروشگاه ها موافقت کنند کالاهای شما را قبول کنند. بدون تأیید آنها، فرصتی نخواهید داشت که پیراهن های خود را به مشتریان آنها ارائه دهید. موافقت آن ها آنها نشان می دهد که آنها فکر می کنند پیراهن های شما می تواند مناسب باشد، بنابراین ارائه یک اعتبار سنجی اولیه که در مسیر درست قرار دارید، نتیجه کلیدی خوبی است. هنگامی که پیراهن های شما در فروشگاه هایشان عرضه می شود، در نهایت می دانید که اگر این مشتریان محصولات شما را خریداری می کنند، این شیوه موفقیت آمیز است.

هدف:خرده فروشی یک راه حل مناسب برای فروش محصولاتمان است

  1. نتیجه کلیدی راهنما: پیراهن های خود را وارد 3 فروشگاه کنید
  2. نتیجه کلیدی : 80% از اولین سفارش ها را در هفته اول بفروشید

 

https://www.perdoo.com/resources/how-to-show-progress-when-you-cant-measure-your-key-result-until-the-end/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *