ویژگی های نرم افزار مدیریت عملکرد

ویژگی های نرم افزار مدیریت عملکرد، در انتخاب یک نرم افزار، بسیار اهمیت دارد و باید با در نظر گرفتن ملاحظات زیر انتخاب نمائیم.

 

سفارشی سازی

باید متناسب با صنعت و استراتژی مدیریت عملکرد سازمان شما قابل تنظیم باشد.

شفافیت

باید بتواند سردرگمی را که هم مدیران و هم تیم آنها در فرآیند مدیریت عملکرد تجربه می کنند، از بین ببرد.

عینیت

باید بتواند معیارهای عینی را ارائه دهد که مدیران بتوانند ارزیابی عملکرد خود را بر اساس آن قرار دهند.

فرکانس

باید اجازه دهد که در زمان واقعی، بازخورد فوری و رتبه بندی های دوره ای کارکنان را دریافت کند.

 

نرم افزار پیشنهادی ما، تمامی ویژگی های نرم افزار مدیریت عملکرد را دارد.

 

10 ویژگی کلیدی از ویژگی های مدیریت عملکرد

10 ویژگی کلیدی از ویژگی های نرم افزار مدیریت عملکرد، بر اساس تحقیقات انجام شده، به شرح زیر می گوئیم.

 

1. هدف گذاری پویا:

اهداف کارکنان باید با اهداف سازمان همسو باشد. راه حل باید به گزینه اجازه دهد تا بارها در صورت نیاز، هدف را تغییر دهد.

 

2. ارتباط گیری سریع:

یک راه حل مدیریت عملکرد خوب، تعامل بین اعضای تیم و مدیران را بدون دردسر در هر زمان با یک ویژگی چت داخلی فراهم می کند. یک چت سریع با اعضای تیم یا مدیران می تواند ارتباطات را شفاف و بی دردسر نگه دارد.

 

3. ابزارهای زمان بندی:

باید به اعضای تیم اجازه دهد تا وظایف خود را تکمیل کنند، جلسات را برنامه ریزی کنند و با سایر اعضای تیم همکاری کنند. این به عنوان یک ابزار عالی برای کارمندانی که در  یک مکان یا از راه دور کار می کنند، می باشد.

 

4. ارزیابی عملکرد مستمر:

مدیران باید بتوانند پرسشنامه های خود ارزیابی خودکار و ارزیابی کلی را تنظیم کنند که در جریان کار از طریق نرم افزار، ارائه می شود. این به مدیران دید واضحی از نحوه درک کارکنان از عملکرد خود در شغل و اینکه آیا آنها در مسیر رسیدن به اهداف خود و سازمان هستند، می دهد. از موثرترین ویژگی های نرم افزار مدیریت عملکرد می باشد.

 

5. ابزار تشخیص:

باید پلتفرمی وجود داشته باشد که مدیران بتوانند در مورد عملکرد خوب اعضای تیم خود به طور واضح و علنی ابراز نظر کنند. ادغام بیشتر با یک ایمیل برای ارائه بازخورد مستقیم و فوری یکی دیگر از ویژگی های عالی است که می تواند انگیزه کارمندان را ایجاد کند و تعامل مثبت کارمندان را فعال کند.

 

6. بازخورد 360 درجه:

بازخورد از منابع متعدد یا بازخورد 360 درجه برای مدیریت عملکرد موثر ضروری است. این امر به طور قابل توجهی سوگیری را که می تواند از ارزیابی یک کارمند توسط تنها یک نفر ایجاد شود، کاهش می دهد. این ابزار باید بتواند گزینه جمع آوری بازخورد از اعضای تیم، مدیران گزارش، گزارش ها و همتایان تیم های دیگر را ارائه دهد.

 

7. ابزارهای ردیابی عملکرد پروژه:

باید ابزارهایی مانند جدول زمانی ارائه دهد که به ردیابی نحوه استفاده کارکنان از زمان خود کمک می کند. اینکه ورودی آنها با خروجی و نتیجه مورد انتظار مطابقت دارد.

 

8. مقایسه عملکرد:

مدیران باید بتوانند عملکرد همه کارکنان تیم خود یا کسانی که به یک پروژه خاص اختصاص داده شده اند را ردیابی کنند. این ابزار باید فراتر رفته و بتواند به طور خودکار گزارش عملکرد تولید کند. داده هایی را در مورد معیارهایی که برای ارزیابی آن را سفارشی کرده اید، ارائه دهد.

 

9. یادآوری‌ها و اعلان‌های خودکار:

یک تلنگر ملایم به کارکنان و مدیران برای یادآوری ضرب‌ الاجل‌ ها، اعلان‌هایی که نشان‌دهنده پیشرفت در یک پروژه خاص است و به روز رسانی‌ های کلی تغییرات در فرآیند می‌تواند تجربه کارمندان را با مدیریت عملکرد بهبود بخشد.

 

10. امنیت داده ها:

این سطح از داده ها در مورد کارکنان، باید تحت یک محافظت قوی باشد. همیشه اطمینان حاصل کنید که هر ابزاری که در فهرست نهایی قرار می دهید، یک ویژگی امنیتی و حفاظتی قوی از داده ها ارائه می دهد.

اینکه هم مدیران و هم کارکنان آموزش دیده اند تا از سیستم برای حداکثر کارایی استفاده کنند، یک امر حیاتی در ارزیابی عملکرد می باشد.

برای تهیه چنین سیستمی، شرکتی را انتخاب کنید که پشتیبانی مداوم ارائه می دهد. همچنین به مدیران و اعضای تیم آنها کمک می کند تا از نرم افزار به طور بهینه استفاده کنند.

 

برای داشتن تمام آیتم های بالا، در یک قالب آماده و پشتبانی کامل، با ما همراه باشید.

 

 

 

منابع

https://www.spiceworks.com/hr/performance-management/articles/what-is-performance-management/

https://pointer.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-okr-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%86/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *