مدیریت محصول چابک

مدیریت محصول چابک دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: ایده تنظیم استراتژی محصول و ایجاد نقشه راه محصول در یک محیط چابک. در این رویکرد برنامه ریزی و توزیع محصول ما نسبت تغییرات احتمالی واکنش پذیرتر خواهد بود که باعث می شود سازمان ها بتوانند به سرعت به بازخورد ها پاسخ دهند و محصولی را بسازند که مشتریان دوست دارند.

مزایای مدیریت محصول چابک

چابکی ، طرز تفکر مدیران محصول در مورد نحوه برنامه ریزی و ساخت محصولات را تغییر می دهد. به طور سنتی ، تجارب جدید مشتری به صورت گام به گام برنامه ریزی ، طراحی ، اجرا و آزمایش می شد. این بدان معنی است که قابلیت های جدید به صورت متوالی تحویل داده می شوند. پس از تعریف الزامات و تحویل تیم توسعه ، ایجاد هرگونه تغییر دشوار بود. میزان شکست پروژه های توسعه نرم افزار در مقیاس بزرگ و طولانی مدت ، نیاز به رویکرد روان تری را برانگیخت. تیم ها به روشی نیاز داشتند تا خود را با بازخورد مشتری و سایر یادگیری ها سازگار کنند.

Agile انعطاف پذیری بیشتری نسبت به برنامه ریزی و توسعه نرم افزار سنتی ارائه می دهد. محصولات خرد خرد ساخته می شوند و به مدیران محصولات این فرصت را می دهند تا برنامه را در طول مسیر تنظیم کنند. در اینجا برخی از مزایای اصلی مدیریت محصول چابک آورده شده است:

  1. در طول چرخه عمر محصول از مشتریان فیدبک های مفید را دریافت می کنید
  2. به طور مداوم نقشه راه کوتاه مدت را متناسب با نیازهای مشتری تنظیم می کنید
  3. تولید ارزش به صورت افزایشی و به مرور انجام شده و به مشتری تحویل داده می شود
  4. به سرعت به نیازهای جدید و در حال تغییر پاسخ می دهید

شیوه های مدیریت محصول چابک

مدیر محصول بودن در یک محیط چابک ، به انعطاف پذیری نیاز دارد. این بدان دلیل است که زمان کمتری برای تعریف محصول پیش از تولید آن صرف می شود ، بنابراین مدیران محصول باید به طور مداوم نقشه راه محصول را تنظیم کرده و براساس بازخورد مشتری ، آنچه را که باید ساخته شود ، در اولویت قرار دهند.

در اینجا مروری بر نحوه انجام مسئولیت های اصلی مدیریت محصول در یک محیط چابک خواهیم داشت:

استراتژی محصول را تنظیم کنید

تنظیم یک استراتژی مشخص در یک محیط چابک بسیار مهم است. مدیران محصول وظیفه تعریف چشم انداز و جهت دهی بلند مدت را بر عهده دارند. این امر مستلزم همکاری نزدیک با مشتریان برای درک بازخورد های آنها ، تحقیق در بازار و تعیین اهداف و ابتکارات استراتژیک محصول است که با اهداف کلی کسب و کار همسو است.

نیازهای مشتری را بشناسید

متدولوژی های چابک بر ارائه سریع ارزش به مشتری متمرکز هستند. این بدان معناست که مدیران محصول باید نزدیک مشتریان باشند تا دقیقاً بفهمند که آنها چه می خواهند. یکی از اصول چابکی ، جمع آوری بازخورد زودهنگام است که اغلب برای اطمینان از اینکه محصول مزایای مورد انتظار را به کاربران می رساند ، انجام می شود.

نقشه راه محصول را ایجاد کنید

یک نقشه راه چابک برنامه کوتاه مدت برای دستیابی به استراتژی محصول را تعیین می کند. این به طور معمول تعهدات ماهانه یا سه ماهه را نشان می دهد و به طور منظم برای مطابقت با تغییرات تنظیم می شود. مدیران محصولات نقشه راه را حول مضامین استراتژیک کار ایجاد می کنند که دید کلی را حفظ می کند و ارزش های لازم را به مشتریان می رساند.

تجربیات مشتری را منتقل کنید

تیم های چابک تلاش می کنند تا به طور مکرر تجارب جدید مشتری را ارائه دهند. آهنگ تولید می تواند از سه ماهه به ماهانه ، هفتگی یا حتی روزانه تغییر باشد. مدیران محصول وظیفه دارند یک تجربه کامل از محصول را به مشتریان ارائه دهند. این شامل همکاری نزدیک با مهندسان ، فناوری اطلاعات ، بازاریابی ، فروش و پشتیبانی برای اطمینان از آمادگی سازمانی است.

موفقیت محصول را بسنجید

موفقیت محصول در یک محیط چابک، با نحوه تعامل مشتریان با محصولات و خدمات ، تأثیر آن بر جذب ،و رشد و نگهداری مشتری سنجیده می شود. معیارهای موفقیت شامل مشارکت مشتری (مانند زمان حضور در محصول و بازگشت کاربر) ، نرخ تبدیل ، ریزش مشتری و دفعات بروزرسانی ویژگی است.

نقش ها و مسئولیت های تیم چابک

از آنجا که ما قبلاً مسئولیت های اصلی یک مدیر محصول را در محیط چابک توصیف کرده ایم ، بیایید برخی از نقش های دیگر را که مشخصا در چارچوب اسکرام تعریف شده اند ، بررسی کنیم.

  • گروه توسعه

یک تیم توسعه چابک گروهی متشکل از عملکرد و خود سازمان یافته از افراد است که مهارت های لازم برای تولید یک محصول کارکرده و آزمایش شده را دارند. این تیم اغلب شامل مهارت هایی مانند طراحی ، توسعه ، آزمایش و تحویل است.

  • مالک محصول

یک مالک محصول مسئول به حداکثر رساندن ارزش محصول ایجاد شده توسط تیم توسعه دهنده است. این نقش داخلی ، نیازهای فنی را جمع آوری می کند ، پس زمینه محصول را مرتب می کند و داستان های کاربر را جزئیات می دهد.

  • اسکرام مستر

اسکرام مستر یک رهبر خدمتگزار است که مسئول مربیگری تیم در تمرینات چابک است. این فرد تیم را از طریق فرایند چابک راهنمایی می کند تا کارهایی را که صاحب محصول در اولویت قرار داده است به پایان برساند. اسکرام مستر ها موانعی را که تیم را از انجام کارهایشان بازمی دارد ، برطرف می کنند.

  • ذی نفعان

ذینفعان می توانند هرکسی تحت تأثیر توسعه یک پروژه نرم افزاری قرار بگیرند. این دسته گسترده ای از افراد را شامل می شود ، مانند کاربران نهایی ، مدیران ، فناوری اطلاعات ، عملیات ، مدیران نمونه کارها و پشتیبانی.

مهم است که درک کنیم اینها نقش هستند و نه عنوان شغلی. این می تواند باعث ایجاد سردرگمی در مورد اختلافات بین مدیر محصول و صاحب محصول شود. در حقیقت ، مدیر محصول مالک محصول است. این به این دلیل است که مسئولیت های یک مالک محصول اساساً کار های داخلی را که یک مدیر محصول انجام می دهد ، پوشش می دهد مانند همکاری نزدیک با مهندسی برای ایجاد تجارب جدید مشتری.

مدیریت چابک محصول نوعی رویکرد است

لازم به یادآوری است که چابکی فقط یک روش برای برنامه ریزی و ساخت محصولات است. در حالی که تیم ها میتوانند از بسیاری از روش ها ، فرآیندها و ابزارها برای استفاده از اصول چابک در نحوه کار خود استفاده کنند ، اما در نهایت مهمترین نکته این است که مشتری را در اولویت قرار دهیم و یک محصول استثنایی درخور را تحویل دهیم.

What is agile product management? | Aha!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *