امنیت روانی OKR

اهداف و نتایج کلیدی (OKR) یک روش عالی برای مدیریت تیم ها در مقیاس است. با این حال، اگر تازه شروع به یادگیری نحوه عملکرد OKR ها کرده اید، ممکن است فواید آنها فوراً مشخص نشود.

چرا OKR می تواند ایده ای کاربردی باشد؟

1. شفافیت

در OKR از شفافیت برای دستیابی به کارایی بیشتر استفاده می شود. این چارچوب شرایطی را پیشنهاد می کند که در آن همه کارمندان به طور منظم در مورد اهداف و وظایف همکاران خود مطلع شوند، تصمیمات آگاهانه و همسویی نیروی کار را برای دستیابی به اهداف متقابل امکان پذیر می سازد که باعث افزایش تمرکز بر روی اهداف بعدی و در نتیجه کارایی بیشتر می شود.

علاوه بر این، در تحقیقات روانشناسی نشان داده شده است که شفافیت در محل کار منجر به شادتر شدن کارمندان می شود. وقتی کارمندان از دلایل و اهداف عمل خود و آنچه که کارفرما انتظار دارد مطلع شوند، استدلال در مورد کار خود باعث انگیزه و شادی بیشتر آنها خواهد شد. کارمندان مشارکت شخصی بیشتری نشان می دهند و به استقلال بیشتری می رسند.

2. روابط متقابل

ارتباط مهم است، نه تنها در روابط یک به یک، بلکه در کل شرکت ها. OKR از طریق تعیین مکان مشخص و اولویت بالا در فرآیند، یک ارتباط بسیار کارآمد را امکان پذیر می کند. علاوه بر این، کارفرمایان با نگاهی به اهداف سه ماهه اکنون می توانند به وظایفی که به رسیدن به هدف فعلی آنها کمک نمی کند، “نه” بگویند، استفاده ناکارآمد از نیروی کار را به حداقل برسانند و استرس کارگران را کمتر کنند.

در OKR تمرکز فقط بر این نیست که کارمندانی چه وظایفی را انجام داده است بلکه نتیجه چه نتیجه ای است. آیا به رسیدن به هدف کمک کرد؟ این رویکرد ساختاری را در شرکت تسهیل می کند، که بر اهداف مشترک تیم، بخش یا شرکت تمرکز دارد و باعث پیشرفت شرکت می شود.

مزایای اهداف و نتایج کلیدی

1. به تیم تمرکز بسیار زیادی میدهد

OKR دستورالعمل های واضح و دقیقی به تیم ها می دهد تا با استفاده از آن در مسیردرست و به سمت اهداف شرکت حرکت کنند. این به نیروی کار اجازه می دهد تا تأثیر آنها را در روند کار خود درک کند.

با کمک هم، هر تیم می تواند به طور کارآمد عمل کند تا نتیجه کلی را برای رسیدن به اهداف تعیین شده از بین ببرد. اما با نبود OKR، کارمندان ممکن است احساس کنند که از تیم بیرون افتاده اند. بر اساس تحقیقات، 40٪ از کارکنان هیچ چشم انداز محکمی ندارند و 70٪ از کارکنان گزارش می کنند که از کار خارج شده اند و این بر بهره وری تأثیر منفی می گذارد.

2. ایجاد امنیت روانی برای کارکنان

OKR تیم را ملزم می کند تا ایده های خود را جمع کرده و طوفان فکری کنند و در نتیجه کارمندان امکان بیان نظر خود را خواهند داشت. توانایی تبادل ایده در یک محیط آرام، باعث شکل گرفتن تیم های با عملکرد بالا می شود.

به عنوان مثال، کارگران می توانند اهداف را مورد بحث قرار دهند و نحوه دستیابی به بهترین نتیجه را با توجه به توانایی های منحصر به فرد خود ارائه دهند. بنابراین، توانایی OKR در ساختن پایه ای برای کارگران که بتوانند نگرانی های خود را بیان کنند باعث از بین رفتن فرسودگی در محیط و توانمند سازی کارگران می شود.

طبق تحقیقات، بافتن سقف ایمنی روانشناختی همه چیز در مورد آزادی بیان و صحبت است. OKR به عنوان یک چارچوب ارتباطی می تواند موثر باشد.

3. OKR باعث می شود کارکنان به شرکت اعتماد کنند

عدم اعتماد به مدیران یکی از دشمنان واقعی بهره وری در محیط کار است. طبق تحقیقات در شرکت هایی که به کارمندان برای تصمیم گیری اعتماد ندارند، کارمندان نه تنها اهداف شرکت را نمی فهمند و نمی توانند در پیشبرد این اهداف به شما کمک کنند، بلکه استرس و نگرانی بیشتری را بروز می دهند و به سایر تیم ها منتقل میکنند.

چرا OKR ها از نظر روانی به نفع سازمان هستند؟

رمز موفقیت OKR ها این است که آنها اصول زیربنایی را ایجاد می کنند که رفتار انسان را برمی انگیزند و اهدافی را سازمان می دهند که باعث بهره وری بیشتر ما شوند.

سه ویژگی اصلی روانشناختی که باعث موفقیت OKR می شوند عبارتند از:

  • ایجاد فرهنگ اعتماد
  • ایجاد تمرکز بسیار دقیق بر روی اینکه اهداف چیست و چرا مهم هستند
  • تشویق آزمون و خطا با ایجاد فضایی با امنیت روانی بالا

صحبت پایانی

OKR به عنوان یک چارچوب ارتباطی، با ایجاد احساس ایمنی روانشناختی باعث افزایش بهره وری و توانمندسازی کارگران می شود، محیطی ایمن ایجاد می کند.

به عنوان مدیر، شما از نقاط ضعف، نقاط قوت و دیدگاه ایمن شرکت خود آگاهی کامل دارید. با این حال، نیروی کار شما از بینش کافی برخوردار نیست و OKR به شما کمک می کند تا نیاز تیم موردنظر برای اتحاد نیروی کار و ایجاد جهت گیری را به تیم خود منتقل کنید.

 

منابع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *